top of page
Najważniejsze informacje o regulaminie i naszym sklepie

Wiemy, że czytanie regulaminów nie jest pasjonującym zajęciem, zatem aby ułatwić Ci dotarcie do najważniejszych informacji o naszym sklepie i zasadach korzystania z niego, przygotowaliśmy ich zbiorcze podsumowanie. 

 

  1. Sklep stanowi własność Bartosza Zielińskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Grafika Pro Bartosz Zieliński”.  

  2. Możesz kontaktować się z nami za pomocą poczty elektronicznej (bartosz.zielinski@grafikapro.pl), poczty tradycyjnej (ul. Chopina 7A lok. 3, 66-300 Międzyrzecz) lub telefonicznie (+48 536 206 932).

  3. Wszelkie informacje o towarach dostępnych w sklepie oraz możliwe sposoby płatności i dostawy będą wyświetlane na ekranie Twojego urządzenia w toku składania zamówienia. 

  4. Po złożeniu zamówienia konieczne jest jego opłacenie (zamówienie nieopłacone może zostać anulowane).

  5. Zakupiony towar powinien dotrzeć do Ciebie w nienaruszonym stanie. Jeżeli paczka towaru jest uszkodzona, powinieneś spisać protokół uszkodzenia i niezwłocznie skontaktować się z nami. 

  6. Pamiętaj, że towary dostępne w naszym Sklepie są wykonywane zgodnie z dostarczoną przez Ciebie specyfikacją i w związku z tym nie podlegają zwrotowi. 

  7. Jeżeli towar dotrze do Ciebie uszkodzony, wybrakowany lub w inny sposób niezgody z umową o dzieło, możesz złożyć dotyczącą go reklamację. Odpowiedzi na reklamację udzielimy w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. 

  8. Aby umożliwić Ci korzystanie ze sklepu oraz realizować złożone przez Ciebie zamówienia przetwarzamy Twoje dane osobowe. Szczegółowe informacje na ten temat odnajdziesz w naszej Polityce prywatności: https://www.grafikapro.pl/polityka-prywatnosci. 

 

Pełną treść regulaminu sklepu znajdziesz poniżej. 

 

W razie pytań lub wątpliwości dotyczących regulaminu lub zakupów w naszym sklepie, skontaktuj się z nami!

 

Życzymy udanych zakupów! 

§ 1.

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”), określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego „Grafika Pro” działającego pod adresem internetowym www.grafikapro.pl (dalej: „Sklep”).

  2. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).

  3. Sklep stanowi własność Bartosza Zielińskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Grafika Pro Bartosz Zieliński” (adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej: ul. Chopina 7A lok. 3, 66-300 Międzyrzecz), wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadającego NIP: 5961766906, numer REGON: 526589095 (dalej: „Sprzedawca”).

  4. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pomocą:

    1. poczty elektronicznej – pod adresem: bartosz.zielinski@grafikapro.pl

    2. poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Chopina 7A lok. 3, 66-300 Międzyrzecz;

    3. telefonu – pod numerem: +48 536 206 932.

  5. W ramach wykonywanej działalności Sprzedawca wytwarza Towary, które mogą być zamawiane i nabywane przez Kupujących.

  6. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (dalej: „DSA”), Sprzedawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami Serwisu w sprawach objętych regulacją DSA. Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem: bartosz.zielinski@grafikapro.pl. Komunikacja w ramach punktu kontaktowego prowadzona jest w języku polskim.

  7. Informacje o Towarach dostępnych w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy o dzieło w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej: „Kodeks cywilny”).

  8. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.

§ 2.

Definicje

Użyte w Regulaminie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:

  1. Dzień roboczy - dzień niebędący sobotą, niedzielą lub innym dniem wolnym od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy;

  2. Kodeks cywilny - termin zdefiniowany w § 1 ust. 7 Regulaminu;

  3. Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

  4. Kupujący - osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o dzieło lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;

  5. Licencja Kupującego - termin zdefiniowany w § 9 ust. 22 Regulaminu;

  6. Niezgodność – rozumie się przez to: niezgodność Towaru z Umową o dzieło (kryteria oceny zgodności Towaru z Umową o dzieło określa art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta);

  7. Opinia - opinia Kupującego o nabytym przez niego Towarze, wyrażona poprzez przypisanie Towarowi punktów w skali określonej przez Sprzedawcę lub poprzez opis doświadczeń związanych z Towarem;

  8. Polityka prywatności - dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Kupujących przez Sprzedawcę;

  9. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;

  10. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o dzieło bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;

  11. Regulamin - termin zdefiniowany w § 1 ust. 1 Regulaminu;

  12. Sprzedawca - termin zdefiniowany w § 1 ust. 3 Regulaminu;

  13. Towar – rzecz ruchoma w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego wytworzona przez Sprzedawcę na podstawie specyfikacji przekazanej przez Kupującego, w szczególności wizytówka, voucher, plakat lub ulotka;

  14. Umowa o dzieło - umowa o dzieło w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się do wykonania Towaru, a Kupujący zobowiązuje się zapłacić Sprzedawcy cenę;

  15. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;

  16. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - termin zdefiniowany w § 1 ust. 2 Regulaminu;

  17. Zamówienie - termin zdefiniowany w § 5 ust. 4 Regulaminu.

§ 3.

Wymagania techniczne

  1. W celu prawidłowego korzystania przez Kupujących ze Sklepu, niezbędne jest łącznie:

    1. połączenie z siecią Internet;

    2. posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;

    3. korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;

    4. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.

  2. W ramach Sklepu zabronione jest korzystanie przez Kupujących z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).

  3. Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu. 

  4. Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Kupującego, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.

§ 4.

Zasady korzystania ze Sklepu

  1. Kupujący jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.

  2. Dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym jest zabronione.

  3. Ceny Towarów dostępnych w Sklepie są wrażone w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość brutto (zawierają wszystkie obowiązkowe składniki ceny, w tym należny podatek VAT).

  4. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowość i zgodność z prawem przesłanej Sprzedawcy specyfikacji Towaru, w tym za prawidłowość i zgodność z prawem treści, które zgodnie ze specyfikacją mają zostać umieszczone na Towarze.

  5. Sprzedawca nie ma obowiązku weryfikowania specyfikacji Towaru pod kątem jej prawidłowości lub zgodności z prawem. 

  6. Kupujący zobowiązuje się przesyłać w ramach specyfikacji wyłącznie treści, co do których posiada uprawnienia umożliwiające ich wykorzystanie do wykonania Towaru. 

  7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki przesłania przez Kupującego nieprawidłowej lub niezgodnej z prawem specyfikacji Towaru, w tym za:

  8. błędy ortograficzne i językowe;

  9. niezgodność danych i informacji ze stanem rzeczywistym;

  10. naruszenia dóbr osobistych lub praw własności intelektualnej (w tym praw autorskich i praw własności przemysłowej) przysługujących osobom trzecim.

§ 5.

Umowa o dzieło 

  1. W celu zawarcia Umowy o dzieło, Kupujący powinien wykonać następujące czynności:

    1. wejść na stronę internetową Sklepu;

    2. wejść w zakładkę wybranego Towaru;

    3. określić (za pomocą funkcjonalności Sklepu) szczegółową specyfikację Towaru, obejmującą w szczególności widoczne na Towarze informacje tekstowe i graficzne

    4. kliknąć przycisk „dodaj do koszyka”;

    5. przejść do koszyka oraz kliknąć przycisk „zamówienie”;

    6. w wyświetlającym się formularzu wpisać lub wybrać następujące dane:

      1. imię i nazwisko;

      2. adres poczty elektronicznej;

      3. numer telefonu;

      4. adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej (ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość, kod pocztowy, kraj);

      5. adres dostawy (jeżeli jest inny, niż adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej);

      6. opcjonalnie - firma i NIP (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta);

      7. sposób płatności;

      8. sposób dostawy.

    7. obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień; 

    8. kliknąć przycisk „Złóż zamówienie i zapłać”, a następnie dokonać zapłaty za Towar zgodnie z wybranym sposobem płatności.

  2. Zamówiony Towar dostarczany jest Kupującemu przesyłką kurierską. 

  3. Zapłaty ceny za Towar Kupujący może dokonać:

    1. przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy;

    2. przelewem przy wykorzystaniu systemu płatności […].

  4. Kliknięcie przez Kupującego przycisku „Złóż zamówienie i zapłać” jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oferty wykonania przez Sprzedawcę Towaru według specyfikacji przesłanej przez Kupującego (dalej: „Zamówienie”). 

  5. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje potwierdzenie jego złożenia na podany przez niego adres poczty elektronicznej. 

  6. W przypadku, gdy przesłana przez Kupującego specyfikacja Towaru jest błędna lub niekompletna, Sprzedawca zwraca się do Kupującego za pomocą poczty elektronicznej z prośbą o jej poprawienie. Brak poprawienia specyfikacji Towaru przez Kupującego w terminie 3 (trzech) Dni roboczych od dnia otrzymania prośby Sprzedawcy, uprawnia Sprzedawcę do odmowy przyjęcia Zamówienia.

  7. Sprzedawca może odmówić przyjęcia Zamówienia:

    1. którego wykonane byłoby sprzeczne z prawem lub z dobrymi obyczajami. W szczególności, Sprzedawca może odmówić przyjęcia Zamówienia dotyczącego wykonania Towaru według specyfikacji zawierającej treści o charakterze bezprawnym, lub

    2. które nie zostało opłacone w ciągu 3 (trzech) Dni roboczych od dnia jego złożenia.

  8. O odmowie przyjęcia Zamówienia, Sprzedawca zawiadamia Kupującego za pomocą poczty elektronicznej. W przypadku odmowy przyjęcia Zamówienia, pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym nie dochodzi do zawarcia Umowy o dzieło. Jeżeli Zamówienie, o którym mowa w niniejszym ust. 8 zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.

  9. W przypadku przekazania Zamówienia do realizacji, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej pod podany przez niego adres poczty elektronicznej. W momencie otrzymania przez Kupującego wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, między Sprzedawcą a Kupującym dochodzi do zawarcia Umowy o dzieło.

§ 6.

Dostarczenie Towarów

  1. Po wykonaniu Towarów objętych Zamówieniem, Sprzedawca dokonuje ich wysyłki. 

  2. Sprzedawca realizuje wysyłkę Towarów pod adresy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

  3. Koszty wysyłki Towaru pokrywa Kupujący, który uiszcza je równocześnie z zapłatą ceny za Towar.

  4. Wysyłka Towaru następuje w ciągu 5 (pięciu) Dni roboczych od dnia otrzymania przez Kupującego wiadomości o przekazaniu Zamówienia do realizacji.

  5. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu Towar zgodny z dotyczącą go Umową o dzieło. 

  6. Towar dostarczony Kupującemu powinien znajdować się w nienaruszonym stanie.

  7. Jeżeli Towar jest dostarczany przez kuriera, Kupujący powinien sprawdzić Towar w jego obecności. Jeśli paczka Towaru jest uszkodzona, Kupujący powinien spisać protokół uszkodzenia i skontaktować się ze Sprzedawcą.

§ 7.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość

  1. Kupujący będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta na prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia albo od dnia wejścia w posiadanie objętej nią rzeczy. Wykonanie tego prawa wymaga złożenia przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy (dalej: „Oświadczenie”). 

  2. Oświadczenie może być złożone przez Kupującego w jakiejkolwiek postaci, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. 

  3. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, wystarczy wysłanie Oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.

  4. Sprzedawca informuje, a Kupujący przyjmuje do wiadomości, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w stosunku do Umowy o dzieło (na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta). 

§ 8.

Reklamacje dotyczące Towarów

  1. Na podstawie art. 558 § 1 w zw. z art. 638 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi względem Kupujących będących Przedsiębiorcami jest wyłączona. Dalsze postanowienia niniejszego § 8 dotyczą wyłącznie: 

    1. Kupującego będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta;

    2. Niezgodności Towaru z Umową o dzieło.

  2. Towar dostarczony Kupującemu przez Sprzedawcę musi być zgodny z Umową o dzieło. 

  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność istniejącą w chwili dostarczenia Towaru Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili, chyba termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy. 

  4. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupującemu przysługują uprawienia wskazane w art. 43d i n. Ustawy o prawach konsumenta. Realizacja uprawnień Kupującego wskazanych w zdaniu poprzedzającym następuje zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta oraz z postanowieniami niniejszego § 8.

  5. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć reklamację zawierającą żądanie:

    1. naprawy Towaru albo

    2. wymiany Towaru.

  6. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.

  7. Reklamacja powinna zawierać:

    1. imię i nazwisko Kupującego;

    2. adres poczty elektronicznej;

    3. numer Zamówienia;

    4. datę dostarczenia Towaru;

    5. opis ujawnionej Niezgodności;

    6. żądanie naprawy albo wymiany Towaru.

  8. W przypadku otrzymania przez Sprzedawcę żądania:

    1. naprawy Towaru – Sprzedawca jest uprawniony do dokonania wymiany tego Towaru;

    2. wymiany Towaru – Sprzedawca jest uprawniony do dokonania naprawy tego Towaru; – jeżeli wybrany przez Kupującego sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową o dzieło jest niemożliwy lub wymagałby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów. 

  9. W przypadku, gdy zarówno wymiana jak i naprawa Towaru są niemożliwe lub wymagałaby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową o dzieło. 

  10. Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Kupującemu odpowiedzi na reklamację, w której:

    1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;

    2. uznaje reklamację oraz informuje Kupującego o skorzystaniu przez Sprzedawcę z uprawnienia, o którym mowa w ust. 8 powyżej;

    3. odmawia doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową o dzieło z przyczyn wskazanych w ust. 9 powyżej;

    4. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.

  11. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.

  12. W przypadkach wskazanych w ust. 10 pkt 1-2 powyżej, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Towar do zgodności z Umową o dzieło w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową o dzieło Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.

  13. Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar na swój koszt. 

  14. Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.

  15. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:

    1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową o dzieło z przyczyn wskazanych w ust. 9 powyżej;

    2. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową o dzieło zgodnie z ust. 12-13 powyżej;

    3. Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową o dzieło;

    4. Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy o dzieło bez uprzedniego żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową o dzieło;

    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Towaru do zgodności z Umową o dzieło w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.

  16. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy o dzieło może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.

  17. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy o dzieło powinno zawierać:

    1. imię i nazwisko Kupującego;

    2. adres poczty elektronicznej;

    3. numer Zamówienia;

    4. datę dostarczenia Towaru;

    5. opis ujawnionej Niezgodności;

    6. wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 15 powyżej;

    7. oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Towaru, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dzieło.

  18. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy o dzieło, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową o dzieło pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową o dzieło. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.

  19. Kupujący nie może odstąpić od Umowy o dzieło, jeżeli Niezgodność jest nieistotna. 

  20. W przypadku odstąpienia od Umowy o dzieło, Kupujący niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Odesłanie Towaru powinno nastąpić pod następujący adres:

Grafika Pro Bartosz Zieliński

ul. Chopina 7A lok. 3

66-300 Międzyrzecz

 

21. Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę Towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot ceny dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 9.

Opinie

  1. Kupujący, który dokonał zakupu Towaru i skorzystał z niego osobiście, może przesłać Sprzedawcy Opinię dotyczącą tego Towaru. 

  2. Przesłanie Opinii przez Kupującego może nastąpić w dowolny sposób. Równocześnie z przesłaniem Opinii, Kupujący powinien złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień. 

  3. Sprzedawca dokonuje publikacji Opinii w Sklepie po uprzednim sprawdzeniu, czy nie narusza ona postanowień Regulaminu. Nie wyklucza to jednak usunięcia Opinii już opublikowanej, jeżeli okaże się ona niezgodna z Regulaminem już po jej publikacji. 

  4. Sprzedawca nie ma obowiązku opublikowania otrzymanej Opinii. 

  5. Zabronione jest umieszczanie w Opiniach:

    1. danych nieprawdziwych, sprzecznych z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami;

    2. treści służących prowadzeniu działań zabronionych przez prawo, nawołujących do przemocy, nienawiści lub znieważających jakąkolwiek grupę osób lub osobę;

    3. treści mogących naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawo do wizerunku lub innego rodzaju prawa osób trzecich;  

    4. treści reklamowych, promocyjnych, politycznych, religijnych lub dyskryminacyjnych;

    5. treści promujących działalność konkurencyjną wobec Sprzedawcy.

  6. Każda osoba korzystająca ze strony internetowej Sklepu (dalej: „Zgłaszający”) jest uprawniona do zgłoszenia Opinii mogącej naruszać Regulamin. Niezależnie, Sprzedawca może z własnej inicjatywy może zastosować środki określone w niniejszym § 9 w stosunku do Opinii naruszających Regulamin wykrytych przez niego bez wcześniejszego Zgłoszenia.

  7. Zgłoszenie może być dokonane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 Regulaminu. 

  8. Zgłoszenie Opinii powinno zawierać następujące informacje:

    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana Opinia stanowi nielegalną treść, 

    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz (w stosownych przypadkach) dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Opinii, stosownie do rodzaju Opinii i funkcjonalności Sklepu,

    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/93/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej, zastępująca decyzję ramową Rady 2004/68/WSiSW,

    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Zgłaszającego, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

  9. Po otrzymaniu zgłoszenia Sprzedawca przesyła Zgłaszającemu potwierdzenie jego otrzymania na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. 

  10. W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera elementów wskazanych w ust. 8 powyżej lub zawiera błędy, Sprzedawca może zwrócić się do Zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia otrzymania ww. prośby. W przypadku, gdy Zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawy zgłoszenia w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, Sprzedawca może pozostawić zgłoszenie bez rozpoznania.

  11. Sprzedawca weryfikuje zgłoszoną Opinię w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia. W ramach czynności weryfikacyjnych, jeśli będzie to konieczne, Sprzedawca może zwrócić się do Zgłaszającego z prośbą o przesłanie niezbędnych dodatkowych informacji lub dokumentów. Do czasu rozpoznania zgłoszenia, Sprzedawca może zablokować widoczność Opinii.  

  12. Po dokonaniu weryfikacji Zgłoszenia Sprzedawca:

    1. usuwa Opinię naruszającą Regulamin;

    2. przywraca Opinię nienaruszającą zasad wynikających z Regulaminu (jeśli jej widoczność została zablokowana na etapie weryfikacji Zgłoszenia); - podając równocześnie uzasadnienie podjętej decyzji. 

  13. W przypadku usunięcia Opinii, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym fakcie zarówno Zgłaszającego, jak i Kupującego będącego autorem usuniętej Opinii, podając uzasadnienie swojej decyzji. 

  14. Uzasadnienie decyzji Sprzedawcy obejmuje:

    1. wskazanie czy decyzja obejmuje usunięcie Opinii, zablokowanie jej widoczności, depozycjonowanie albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie w odniesieniu do tej Opinii oraz (w stosownych przypadkach) zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;

    2. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez Zgłaszającego, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy Sprzedawcy oraz (gdy jest absolutnie niezbędne) tożsamość Zgłaszającego;

    3. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację czy decyzję podjęto w odniesieniu do Opinii wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych narzędzi;

    4. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonej Opinii, wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się daną Opinię za treść niedozwoloną;

    5. jasne i przyjazne dla Kupującego i Zgłaszającego informacje na temat przysługujących im możliwości odwołania się od decyzji.

  15. Kupujący, którego Opinia została usunięta lub Zgłaszający, któremu Sprzedawca odmówi usunięcia zgłoszonej Opinii, mogą złożyć odwołanie od decyzji Sprzedawcy. 

  16. Odwołanie może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej pod adres wskazany w § 1 ust. 5 Regulaminu.

  17. Odwołanie powinno zawierać: 

    1. imię i nazwisko lub nazwę odwołującego się,

    2. dane kontaktowe (adres e-mail, adres korespondencyjny),

    3. szczegółowe uzasadnienie, dlaczego (w opinii odwołującego się) decyzja Sprzedawcy jest błędna i powinna zostać zmieniona.

  18. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania poprzez wysłanie powiadomienia na wskazany przez odwołującego się adres poczty elektronicznej. 

  19. Odwołania są rozpatrywane w terminie 14 (czternastu) dni od dnia ich otrzymania, przez upoważniony zespół Sprzedawcy (czynności te nie będą dokonywane w sposób zautomatyzowany, bez udziału człowieka). 

  20. O decyzji podjętej w wyniku rozpatrzenia odwołania, Sprzedawca zawiadamia odwołującego się za pomocą poczty elektronicznej, a jeżeli równocześnie uzna zgłoszoną treść za Treść niedozwoloną – podejmuje wobec niej działania przewidziane w Regulaminie. 

  21. Wysłanie Opinii jest równoznaczne ze złożeniem przez Kupującego oświadczenia, że jest on wyłącznym autorem Opinii. Kupujący ponosi odpowiedzialność za treść Opinii oraz skutki jej publikacji (w tym za naruszenia dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej podmiotów trzecich).

  22. Wysłanie Opinii jest równoznaczne ze udzieleniem Sprzedawcy przez Kupującego nieodpłatnej licencji niewyłącznej na jej wykorzystanie (dalej: „Licencja Kupującego”).

  23. Licencja Kupującego zostaje udzielona na czas nieoznaczony (z możliwością jej wypowiedzenia na dwa lata naprzód, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego) i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie Opinii na następujących polach eksploatacji:

    1. utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;

    2. rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację w Sklepie oraz w mediach społecznościowych Sprzedawcy.

  24. Licencja Kupującego upoważnia Sprzedawcę do udzielania dowolnie wybranym podmiotom trzecim dalszych licencji na korzystanie z Opinii. Dalsza licencja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może być udzielona przez Sprzedawcę odpłatnie lub nieodpłatnie. 

  25. Kupujący zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec Opinii (w tym prawa do oznaczania autorstwa Opinii oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z Opinii) oraz upoważnia Sprzedawcę do wykonywania tych praw w imieniu Kupującego.

§ 10.

Własność intelektualna Sprzedawcy

  1. Wszystkie elementy składowe Sklepu, w szczególności:

    1. nazwa Sklepu;

    2. logo Sklepu;

    3. zdjęcia i opisy Towarów;

    4. zasady działania strony internetowej Sklepu, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych - podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej. 

  2. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Sprzedawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.

§ 11.

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.grafikapro.pl/polityka-prywatnosci.

§ 12.

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

  1. Postanowienia niniejszego § 12 dotyczą wyłącznie Kupujących będących Konsumentami.

  2. Kupujący ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

  3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych: 

    1. powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów i organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów; 

    2. Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;

    3. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

  4. Kupujący może skorzystać także z platformy do internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  5. Sprzedawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Ponadto, Sprzedawca nie zobowiązuje się do korzystania z platformy ODR, o której mowa w ust. 4 powyżej. 

§ 13.

Zmiana Regulaminu

  1. Sprzedawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:

    1. zmiany danych Sprzedawcy;

    2. zmiany przedmiotu działalności Sprzedawcy;

    3. rozpoczęcia dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług lub towarów, modyfikacji usług lub towarów dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;

    4. dokonania technicznej modyfikacji Sklepu wymagających dostosowania do nich postanowień Regulaminu;

    5. prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego. 

  2. O zmianie Regulaminu Kupujący zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Sklepu. 

  3. Do Umów o dzieło zawartych przed dniem publikacji nowego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.

§ 14.

Postanowienia końcowe

  1. Prawem właściwym dla Regulaminu oraz Umowy o dzieło jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego dokonany w zdaniu poprzedzającym nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które znajdowałyby zastosowanie w razie braku wyboru prawa polskiego dokonanego w zdaniu poprzedzającym.

  2. Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 25/04/2024r.

bottom of page